Majesty

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
  • default color
  • black color
Home Stiri Sanatate Cum îţi arată corpul ce trebuie să mănânci

Cum îţi arată corpul ce trebuie să mănânci

Deşi unele afecţiuni se pot "citi" uşor, prin semnele pe care ni le arată corpul, specialiştii atenţionează că acestea nu se substituie vizitelor medicale.
Vergeturile, insomnia sau transpiraţiile excesive pot semnala lipsa anumitor vitamine din organism, spune omul de ştiinţă Jim Campbell, într-un articol apărut în ziarul Daily Mail. Totuşi, odată ce aţi depistat vreo carenţă, nu faceţi automedicaţie, ci mergeţi la medic pentru un consult de specialitate.

1. Rosul unghiilor - lipsă de calciu
Onicofagia, cum este numit obiceiul de a-ţi roade unghiile, poate apărea fie pe fond de stres, fie din cauza lipsei unor minerale. În acest caz, persoanele se pot confrunta cu o lipsă de calciu sau alte minerale esenţiale necesare corpului. Sursa principală de calciu o reprezintă laptele şi produsele lactate, broccoli, soia sau fructele oleaginoase.

2. Vergeturile - deficienţă de zinc
Adesea, acele dungi inestetice apar pe zonele corpului care au suferit o întindere bruscă. Cu timpul, liniile fine de la început se adâncesc şi capătă o culoare mai deschisă decât a pielii, fiind uşor vizibile. Vergeturile pot să apară în adolescenţă, când corpul tinerei se "împlineşte", la persoanele cu fluctuaţii de greutate şi la gravide. Medicii susţin că zincul ajută la producerea colagenului, care conferă elasticitate pielii. Pentru a estompa vergeturile, includeţi în dietă stridii, carne roşie, nuci şi alune, brânză, ouă şi cereale integrale.

3. Transpiraţia excesivă - lipsă de crom
Chiar dacă vă confruntaţi cu ea vara sau în afara sezonului cald, hiperhidroza - cum o numesc medicii - afectează milioane de persoane din întreaga lume. De obicei, zonele afectate sunt palmele, subraţul, faţa sau picioarele. În ceea ce priveşte apariţia acestei afecţiuni, numeroase studii vorbesc despre o deficienţă de crom. Pentru tratarea ei, consumaţi cerealele integrale şi legumele.

4. Sângerările nazale sau gingivale - carenţă de vitamina C sau K
Atunci când sângerările nazale ori cele gingivale apar destul de uşor şi durează destul timp, poate fi un semn că sângele se coagulează mai greu. Medicii spun că vitamina K joacă un rol important în procesul de coagulare a sângelui, iar în lipsa ei, până şi o rană minoră poate să sângereze mult timp. Surse de vitamina K sunt varza, conopida şi spanacul. Vitamina C, care are rolul de a susţine şi întări oasele, muşchii şi vasele de sânge, se găseşte în citrice şi legume.

5. Mătreaţa în exces - deficienţă de acizi graşi esenţiali
O carenţă de acizi graşi poate să cauzeze descuamări ale epidermei de pe pielea capului sau excesul de ceară în urechi. În acest caz, este recomandat consumul de peşte oceanic, deoarece este cel mai bogat în acizi graşi omega 3, spune specialistul Jim Campbell.

6. Tremurul mâinilor - lipsă de magneziu şi vitamina B1
5% dintre persoanele de peste 40 de ani se confruntă cu tremurături ale mâinilor, care nu sunt de cauză neurologică. Câteodată, sunt afectate şi gâtul, faţa ori picioarele. Problema ar putea-o constitui lipsa de vitamina B1 şi magneziu. Orezul şi ouăle conţin vitamina B1, iar magneziul se găseşte în lapte, pâine, cereale şi cartofi.

Sursa: Gandul

Comments (0)Add Comment

Write comment
smaller | bigger

busy
 
Doneaza

In obiectiv

credinta
COPIII RUSINII

Majesty Toolbar

Majesty Toolbar

MajestyRSS

MajestyRSS

Acum ascultati:

Majesty Tv

Oameni si Perspective - cu Marius Stanescu

Altar de Seara - cu Petre Danci

Oxigen - cu Edi Constantinescu

Vrei sa fii editor

Sample image

Dacă vrei să fii, mai mult decât consumator, trimite la adresa contact(At)majesty.ro. o selectie de lucrări (poezie sau proza scurtă), o fotografie, şi câteva date biografice.

Noi vom prezenta prin câteva observaţii critice pachetul propus de tine şi vom mai acoperi astfel cu frumos nişte gropi din sufletele celor ce caută mai adânc.

Login