Majesty

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
  • default color
  • black color
Home Stiri Sanatate Începe noul an cu obiceiuri alimentare sănătoase!

Începe noul an cu obiceiuri alimentare sănătoase!

Debutul fiecărui an ne face mai optimişti şi mai deschişi faţă de noi provocări. Ne dorim să facem mai mult şi să schimbăm ceea ce nu ne-a plăcut în anul care a trecut. Ce-ar fi dacă am începe cu alimentaţia?


Oricât am încerca, e foarte greu să facem faţă tentaţiilor alimentare din magazine. Este mult mai uşor să ne umplem coşul cu produse semipreparate, cu meniuri gata ambalate, ieftine, dar pline de grăsimi, sare şi arome artificiale. Poate în anul în care a trecut ai mai pus un kilogram sau două şi te-ai întrebat de ce. De vină pot fi alimentaţia în exces, consumul de bombe calorice sau sedentarismul.

Încearcă să fii „altfel”
Nu-ţi propun o schimbare radicală, dar încearcă să-ţi îmbunătăţeşti conduita alimentară. Iată doar câteva scenarii cărora la poţi aduce modificări:
- Dacă mănânci alimente de tip fast-food renunţă la ele cât poţi de repede. Lasă fast-food-ul pentru o ieşire cu prietenii. Dacă n-ai timp să găteşti şi eşti mereu pe fugă, poţi comanda la un restaurant. Foarte multe au meniuri la preţuri rezonabile, ofertă bogată şi respectă noile tendinţe în nutriţie.
Dacă sari peste mese nu uita de regula celor trei mese zilnice. Nu pleca de acasă fără să iei micul dejun, cât eşti la birou comandă ceva sănătos sau mai bine ia-ţi un pachet de acasă preparat de tine. Nu uita să iei o cină uşoară.
Hidratează-te. Atât de mulţi oameni uită să bea apă! În schimb, cei mai mulţi beau cafea şi sucuri din comerţ. Renunţă la ele. Hidratează-te cu apă plată sau minerală şi ceaiuri. Nu uita, supermarketurile au sucuri naturale 100% din portocale sau grepfruit. Preferă-le în locul celor acidulate, colorate artificial sau cu cofeină.

Reguli de aur pentru o alimentaţie sănătoasă
Mănâncă fructe. Niciodată fructele proaspete nu-ţi vor face rău, ci doar un mare bine. Sunt pline de vitamine, minerale şi te şi hidratează. Ajută organismul să se menţină sănătos, tenul va fi luminos şi tânăr, iar tu - în plină efervescenţă.
Nu ocoli legumele. Ele ar trebui să constituie baza alimentaţiei. Amestecă-le în salate delicioase şi atractive. Ai atâtea tipuri de legume în fiecare anotimp de care poţi beneficia. Dacă le fierbi, scurtează pe cât posibil timpul de fierbere pentru a le păstra valoarea nutritivă.
Nu uita de cereale, fructe uscate şi seminţe. Găseşte-ţi timp să consumi cereale, de preferat integrale, iar la câteva zile mănâncă fructe uscate (caise, prune, ananas) şi seminţe.
Să nu-ţi lipsească lactatele. Ai o ofertă atât de mare de brânzeturi şi iaurturi încât n-ai cum să le ocoleşti. Alege-le pe cele naturale, fără adaosuri artificiale şi cu termene de valabilitate cât mai mici.

Fii propriul stăpân!
Preia controlul asupra conduitei tale alimentare. Nu mânca un meniu nesănătos pentru că aşa fac colegii sau familia ta. Nu fi jenat să-ţi scoţi la gustare mărul sau portocala în loc de un hamburger. Nu fi leneş şi fă-ţi un ceai din plante naturale sau o limonadă din apă plată, lămâie şi miere, în locul sucurilor din comerţ pline de aditivi.
Încearcă să schimbi ceva anul acesta în alimentaţia ta. Sigur faci nişte greşeli. Dacă nu faci te felicit, dacă faci, schimbă-le pe cele mai grave, şi treptat pe cele mai puţin grave.

sursa: www.revistafelicia.ro

Comments (0)Add Comment

Write comment
smaller | bigger

busy
 
Doneaza

In obiectiv

credinta
COPIII RUSINII

Majesty Toolbar

Majesty Toolbar

MajestyRSS

MajestyRSS

Acum ascultati:

Majesty Tv

Oameni si Perspective - cu Marius Stanescu

Altar de Seara - cu Petre Danci

Oxigen - cu Edi Constantinescu

Vrei sa fii editor

Sample image

Dacă vrei să fii, mai mult decât consumator, trimite la adresa contact(At)majesty.ro. o selectie de lucrări (poezie sau proza scurtă), o fotografie, şi câteva date biografice.

Noi vom prezenta prin câteva observaţii critice pachetul propus de tine şi vom mai acoperi astfel cu frumos nişte gropi din sufletele celor ce caută mai adânc.

Login