Majesty

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
  • default color
  • black color
Home Stiri Sanatate Nouă modalităţi prin care vă puteţi controla glicemia

Nouă modalităţi prin care vă puteţi controla glicemia

Nivelul glucozei din sânge trebuie controlat permanent şi menţinut în stare de echilibru. În caz contrar, ne putem trezi într-o bună zi că suntem diabetici şi atunci ne vom confrunta cu o afecţiune serioasă.
Glicemia este nivelul zahărului în sânge. Valorile sale normale sunt cuprinse între 65 şi 110 mg la 100 ml de sânge.

Din punct de vedere medical, controlul glicemiei se realizează printr-o probă de sânge care indică nivelul acesteia în momentul din zi în care se măsoară. Pentru a preveni îmbolnăvirea avem la îndemână 9 modalităţi prin care ne putem menţine glicemia în stare de echilibru. Secretul este o alimentaţie bazată pe câteva reguli, deloc grele de urmat.

Micul dejun obligatoriu

Nivelul glucozei trebuie refăcut după o noapte de repaus. Memoria şi capacitatea de învăţare sunt puse în mişcare prin consumul de  alimente. Pentru micul dejun experţii ne recomandă o combinaţie de carbohidraţi cu proteine (ca de exemplu cereale cu lapte).

Mănâncă multe legume

Morcovii, roşiile, salata, ceapa, castraveţii, brocolli au practic indice glicemic zero, de aceea nu au impact negativ asupra glicemiei. Consumă-le cu încredere.

Nu evita leguminoasele

În primul rând, nu confunda legumele cu leguminoasele. În categoria leguminoaselor intră fasolea, mazărea, lintea, soia şi năutul. Le poţi introduce în alimentaţie din belşug, pentru că se digeră încet, crescând lent glicemia. Indicii glicemici ai leguminoaselor sunt scăzuţi şi se încadrează în intervalul 18-48.

Paste făinoase cu măsură
Contrar părerii generale că pastele îngraşă, experţii sunţin că ele au indicele glicemic relativ scăzut, ajutând la reducerea glicemiei, a poftei de mâncare şi a tendinţei de îngrăşare. Un consum moderat de paste este acceptat fără a face rău glicemiei.

Adaugă zeamă de lămâie sau oţet în mâncare

Studiile arată că adăugarea a patru linguriţe de oţet într-un sos pentru salată reduce cu 30% indicele glicemic mediu al mesei pe care urmează să o consumăm.

Des şi în cantităţi mici

Trei mese principale şi două gustări reprezintă planul zilnic alimentar ideal. Nu este recomandat să iei doar o masă copioasă pe zi, ci să împarţi alimentele în porţii mai mici, pe durata întregii zile. În acest mod îţi menţii glicemia constantă.

Combină alimente cu indice glicemic mare cu cele cu indice mic

Alimentele cu indice glicemic ridicat trebuie consumate singure sau combinate cu cele cu indice mic. De exemplu, o prăjitură cu cremă nu mai trebuie combinată cu alte dulciuri sau sucuri dulci. Nu combina cartofii sau orezul cu pâinea, ci cu o salată de legume.

 

Evită alimentele procesate
Efectele negative ale aditivilor alimentari asupra organismului sunt demonstrate, iar noi trebuie să ne obişnuim să limităm consumul lor. Pâinea albă, cerealele, fursecurile, biscuiţii, napolitanele cresc rapid nivelul glucozei  în sânge pentru că au indicele glicemic foarte ridicat. De exemplu, pâinea albă are indicele glicemic 70, iar cerealele peste 70.

Ia suplimente de crom sau acid alfa-lipoic
În opinia unor cercetători, cromul normalizează glicemia, ridicând-o dacă e joasă şi coborând-o dacă e mare.  Acidul alfa-lipoic este un supliment care are rolul de a reduce glicemia.

Atenţie! Cere sfatul medicului înainte de a lua aceste suplimente. El îţi va spune dacă este indicat să le iei, dacă ai într-adevăr nevoie de ele şi în ce doze.

sursa:felicia.a1.ro

Comments (0)Add Comment

Write comment
smaller | bigger

busy
 
Doneaza

In obiectiv

credinta
COPIII RUSINII

Majesty Toolbar

Majesty Toolbar

MajestyRSS

MajestyRSS

Acum ascultati:

Majesty Tv

Oameni si Perspective - cu Marius Stanescu

Altar de Seara - cu Petre Danci

Oxigen - cu Edi Constantinescu

Vrei sa fii editor

Sample image

Dacă vrei să fii, mai mult decât consumator, trimite la adresa contact(At)majesty.ro. o selectie de lucrări (poezie sau proza scurtă), o fotografie, şi câteva date biografice.

Noi vom prezenta prin câteva observaţii critice pachetul propus de tine şi vom mai acoperi astfel cu frumos nişte gropi din sufletele celor ce caută mai adânc.

Login