Home Stiri Stiinta A fost descoperită o planetă asemănătoare Pământului, cu mari şanse de a fi locuibilă

O planetă recent descoperită ar putea fi cea mai asemănătoare cu Pământul şi, prin urmare, locuibilă, susţin oamenii de ştiinţă. O echipă de „vânători de planete” a anunţat descoperirea planetei Gliese 581 g, aflată la 20 de ani lumină distanţă de Pământ, în constelaţia Libra, care ar putea avea apă lichidă la suprafaţă. Dacă se confirmă, aceasta va deveni planeta cea mai asemănătoare Pământului şi cu cea mai mare probabilitate de a fi locuibilă.
Uşurinţa cu care a fost descoperită reprezintă un indiciu privind existenţa a milioane de alte planete care aşteaptă să fie găsite, notează Daily Telegraph.

Descoperirea vine după 11 ani de observaţii prin intermediul Observatorului W. M. Keck din Hawaii.  În raportul întocmit se vorbeşte despre descoperirea a două noi planete în jurul stelei pitice roşii Gliese 581. Numai una este însă asemănătoare planetei noastre, Gliese 581 g, cu o masă de trei-patru ori mai mare decât a Pământului şi o perioadă orbitală de sub 37 de zile.
Masa acesteia indică probabilitatea ca planeta să fie una stâncoasă şi că are suficientă gravitaţie pentru a menţine o atmosferă.  O parte a planetei este întotdeauna îndreptată spre stea şi este luminată în permanenţă, în timp ce partea opusă se află mereu în întuneric. Cea mai locuibilă zonă de pe planetă ar fi acolo unde umbra se întâlneşte cu lumina.
Cercetătorii estimează că temperatura medie de la suprafaţa planetei se situează între -24 şi 10 grade Fahrenheit, adică variază între -31 şi -12 grade Celsius. Gravitaţia este aceeaşi sau uşor mai mare faţă de Pământ, deci o persoană ar putea sta cu uşurinţă în picioare.

sursa:adevarul.ro