Home Stiri Stiinta A fost descoperit sunetul soarelui

A fost descoperit sunetul soarelui

Astronomii de la Universitatea din Sheffield au reuşit să înregistreze pentru prima dată ciudata armonie de sunete produsă de câmpul magnetic din atmosfera exterioară a soarelui. Conform lenta.ru, aceştia au descoperit ca imense bucle magnetice, cunoscute sub numele de bucle coronale, vibreză ca nişte portative de note muzicale.
Folosind imagini din satelit ale acestor bucle, care pot avea peste 60.000 de mile lungime, oamenii de ştiinţă au reuşit să recreeze sunetul prin rotirea vibraţiilor vizibile în zgomote şi accelerarea frecvenţei lor pentru ca urechea umană să le poată percepe.

Profesorul von Fay-Siebenbürgen , şeful grupului de cercetare a fizicii solare la Universitatea din Sheffield, a declarat: „A fost ciudat de frumoasă, dar şi foarte interesant să putem auzi aceste zgomote pentru prima dată. Este un fel de muzică, o arie mai ciudată putem să-i spunem”. Cercetătorul este convins că desluşirea acestor sunete ne oferă inclusiv o nouă perspectivă asupra fizicii: „Este ră un nou mod de a învăţa despre soare, dar şi o nouă perspectivă asupra fizicii”