Home Stiri Stiinta Andromeda, galaxia cea mai apropiata de noi, s-a nascut in urma unei coliziuni

Andromeda, galaxia cea mai apropiata de noi, s-a nascut in urma unei coliziuni

Cea mai apropiata galaxie spirala de Calea Lactee, Andromeda (foto), s-a nascut in urma coliziunii a doua galaxii mai mici, au anuntat astronomii, citati de BBC News.
O echipa internationala a realizat o simulare computerizata a evolutiei Andromedei de-a lungul timpului. Rezultatele sugereaza ca doua galaxii s-au ciocnit in urma cu circa noua miliarde de ani si s-au contopit acum circa 5,5 miliarde de ani ani. Studiul a fost publicat in Astrophysical Journal.
Principalul responsabil al studiului, Francois Hammer de la Observatorul din Paris, a declarat pentru BBC News ca in timp ce oamenii de stiinta au reusit in timp sa detecteze galaxii aflate la "marginile" universului, cunostintele  despre vecinatatea imediata, adica despre ceea ce este cunoscut ca Grupul Local de galaxii, prezinta multe lipsuri.
Grupul Local include circa 40 de galaxii, dintre care Calea Lactee si Andromeda sunt cele mai mari.

Ideea ca Andromeda ar fi rezulatul coliziunii altor galaxii a existat de mai mult timp, dar nu a fost niciodata testata pana acum. Hammer a spus ca rezultatele studiului pot modifica fundamental cunostintele noastre depsre Grupul Local si ar putea afecta si teoriiile referitoare la cantitatea de materie intunecata din Univers.

Folosindu-se de o simulare computerizata, cercetatorii au putut recrea majoritatea proprietatilor specifice Andromedei: discul de praf si  gaz din exteriorul galaxiei, zona centrala masiva si bombata, uriasul disc galactic extrem de dens si sirul urias de stele batrane. Hammer a spus ca studiul ar putea ajuta si la intelegerea modului de formare a galaxiei noastre.