Home Stiri Stiinta Google şi-a schimbat logoul pentru a sărbători 115 de ani de la descoperirea razelor X

Google şi-a schimbat logoul pentru a sărbători 115 de ani de la descoperirea razelor X, numele motorului din căutare fiind prezentat pe un fond negru, iar literele fiind construite din oase, asemenea unei radiografii.
Razele X au fost descoperite în 1895 de fizicianul german Wilhelm Conrad Röntgen, fiind numite mai târziu radiaţii Roentgen sau Röntgen.

În timpul unor experimente, fizicianul Wilhelm Conrad Röntgen, bombardând un corp metalic cu electroni rapizi, a descoperit că acesta emite radiaţii foarte penetrante, pe care le-a denumit raze X.

Razele X sunt radiaţii electromagnetice ionizante, cu lungimi de undă mici, cuprinse între 0,1 şi 100 Å (ångström). Ele pătrund cu uşurinţă prin unele substanţe opace pentru lumină, de exemplu prin corpul omenesc, lamele metalice cu densitate mică, hârtie, lemn, sticlă şi altele, dar sunt absorbite de metalele cu densitatea mare, precum plumbul. Puterea lor de pătrundere depinde de masa atomică şi grosimea substanţei prin care trec.

Razele X au acţiune fiziologicǎ, distrugând celulele organice, fiind, în general, nocive pentru om. Pe această proprietate se bazeazǎ folosirea lor în tratamentul tumorilor canceroase, pentru distrugerea ţesuturilor bolnave.

Printre proprietăţile razelor X se mai numără fapul că se propagă, în vid, cu viteza luminii, nu sunt deviate de câmpuri electrice şi magnetice, produc fluorescenţa unor substanţe, sunt invizibile - adică, spre deosebire de lumină, nu impresionează ochiul omului - şi ionizeazǎ gazele prin care trec.

Google îşi modifică logoul pentru a marca diferite evenimente speciale din istoria şi cultura universală.

sursa:www.mediafax.ro