Home Stiri Stiinta Omenirea "trebuie sa colonizeze spatiul, altfel risca sa dispara", avertizeaza Stephen Hawking

Astrofizicianul Stephen Hawking, celebru pentru teoriile si lucrarile sale referitoare la spatiul cosmic, in special gaurile negre, sustina ca singura sansa de supravietuire pe termen lung a speciei umane este colonizarea altor planete din Univers, scrie Daily Mail.
Intr-un interviu acordat site-ului BigThink.com, profesorul Hawking spune ca este optimist, dar ca omenirea trebuie sa fie foarte atenta in urmatoarele cateva sute de ani, daca vrea sa supravietuiasca.

"Vad mari pericole in viitor pentru rasa umana. Au existat in trecut situatii cand supravietuirea omenirii a depins de situatii ale caror consecinte puteau fi dezastruoase", a spus fizicianul." Criza rachetelor din Cuba, din 1963, este un astfel de moment. Frecventa unor astfel de evenimente va creste, cel mai probabil, in viitor. va trebui sa dam dovada de multa inteligenta si grija ca sa trecem cu bine peste ele. Dar sunt optimist. Daca putem evita dezastrul in urmatoarele doua sute de ani, specia noastra ar trebui sa fie in siguranta datorita inceperii colonizarii spatiului", a declarat Hawking.
Mai devreme anul acesta, profesorul a avertizat ca ar trebui sa fim precuata in incercarea de a contacta forme de viata extratereste, pentru ca nu putem avea nicio garantie ca acestea vor fi prietenoase.

"Daca suntem singurele fiinte intelegente muritoare din galaxie, ar trebui sa fim siguri ca supravietuim si continuam sa existam", a spus savantul.

Celebrul fizician a avertizat ca omenirea intra intr-o era din ce in ce mai periculoasa.

"Populatia si folosirea resurselor limitate ale planetei cresc exponential, impreuna cu capabilitatile noastre tehnice de a schimba mediul inconjurator", a spus autorul cartii "A Brief History of Time" (Scurta istorie a timpului).

"Codul nostru genetic poarta cu sine instincte agresive si egoiste, care au reprezentat in trecut un avantaj in ce priveste supravieuirea. In viitor insa, ne va fi foarte greu sa evitam dezastrul in urmatorii o suta de ani, ca sa nu mai vorbim de urmatorii o mie sau un milion de ani. Singura sansa de supravietuire pe termen lung a speciei umane este sa paraseasca Pamantul si sa se raspandeasca in spatiu. Am facut progrese remarcabile in ultima suta de ani, dar daca vrem sa continuam sa existam si peste alti o suta de ani, spatiul este singura noastra sansa".

Anterior acestui interviu, Hawking a declarat ca o nava spatiala capabila sa calatoreasca in timp, dar numai in viitor, nu si in trecut, ar incalca teoriile relativitatii elaborate de Albert Einstein.

Asta inseamna ca omenirea ar putea, candva, in viitor, sa foloseasca calatoria in timp pentru a sari peste cateva generatii. Potrivit explicatiilor lui Hawking, navei spatiale i-ar lua circa sase ani sa atinga viteza maxima de 98 la suta din viteza luminii (aproximativ 1.045.850.000 de km/h), iar o zi la bordul acestei nave ar echivala cu un an petrecut pe Pamant, permitandu-le, astfel, celor aflati la bord, sa ajunga la marginea galaxiei noastre in doar 80 de ani.
Stephen Hawking, in varsta de 68 de ani, este teoretician al originii universului si unul dintre cei mai mari cosmologi contemporani, profesor la catedra de Matematică la Universitatea Cambridge, detinuta candva de Isaac Newton. Hawking este cel care a elaborat teoria Big Bang-ului, "explozia initiala" care ar sta la originea universului.

De asemenea, este unul dintre cei mai importanti cosmologi care studiaza gaurile negre. Cartile sale de popularizare a stiintei au inregistrat un mare succes la public: A Brief History of Time, 1988 (publicată în limba română sub titlul Scurtă istorie a timpului, 2004), Einstein's dream, 1993 (Visul lui Einstein si alte eseuri), The Universe in a Nutshell, 2001 (Universul într-o coajă de nucă, 2004) si A briefer history of time, în colaborare cu Leonard Mlodinow, 2005 (O mai scurtă istorie a timpului).

La doar 21 de ani, Hawkings a fost diagnosticat cu scleroza laterala amiotrofica, iar medicii i-au dat de trait numai trei ani. A depasit insa orice asteptari, desi boala l-a imobilizat intr-un carucior si a ramas si fara voce. Datorita unui prieten, care i-a facut un computer special, poate comunica prin intermediul unui sistem pe care il controleaza cu miscari ale ochilor si ale capului, computerul fiind capabil sa vorbeasca cu o viteza de 15 cuvinte pe minut.

sursa:www.stiri.rol.ro