Home Stiri Stiinta Stephen Hawking: NU Dumnezeu a creat Universul!

Stephen Hawking: NU Dumnezeu a creat Universul!

Nu este loc pentru Dumnezeu in teoriile privind crearea Universului, sustine profesorul Stephen Hawking, citat de BBC News.
Hawking a sustinut in trecut ca credinta intr-un creator nu este incompatibila cu stiinta, dar fizicianul concluzioneaza acum, intr-o noua carte, ca Big Bang-ul a fost o consecinta inevitabila a legilor fizicii.

In cartea intitulata "The Grand Design", din care au fost aparut fragmente in publicatia "The Times" , celebrul fizician britanic sustine ca nu este nevoie de invocarea lui Dumnezeu pentru aparitia universului.

"Crearea spontana este motivul pentru care ceva exista", concluzioneaza Hawking.

In noua lucrare, fizicianul incearca sa contrazica ideea lui Isaac Newton care credea ca Universul trebuie sa fi fost creat de Dumnezeu, pentru ca nu putea sa apara pur si simplu din haos.

Referindu-se la descoperirea in 1992 a unei planete orbitand in jurul unei alte stele decat Soarele, Hawking a spus: "Asta face coincidentele conditiilor noastre planetare - un singur soare, combinatia norocoasa dintre distanta Soare - Pamant si masa Soarelui - mult mai putin remarcabile si mult mai putin convingatoare ca evidente ale faptului ca Pamantul a fost creat cu grija doar pentru a ne face noua, oamenilor, pe plac".

Fizicianul adauga: "Pentru ca exista o lege precum gravitatia, Universul poate si se va crea pe sine insusi din nimic. Creatia spontana este motivul pentru care ceva exista, pentru care Universul, pentru care noi existam".

The Grand Design a fost scrisa impreuna cu fizicianul american Leonard Mlodinow si va aparea pe 9 septembrie, mai informeaza BBC News.

In cartea "Scurta istorie a Timpului", bestseller aparut in 1988, Hawking parea sa accepte rolul lui Dumnezeu in crearea Universului.

"Daca vom descoperi o teorie completa, aceasta va reprezenta triumful ratiunii umane, pentru ca atunci vom sti cum a gandit Dumnezeu", a spus Stephen Hawking,.