Home Stiri Stiinta Vulcanii şi fulgerele au produs scânteia care a creat viaţa pe Pământ

Vulcanii şi fulgerele au produs scânteia care a creat viaţa pe Pământ

Vulcanii şi fulgerele ar fi produs scânteia vitală care a dus la naşterea vieţii pe Pământ, potrivit noilor rezultate ale unui experiment "uitat" din anii 1950.
Cercetătorii au folosit tehnici moderne pentru a reanaliza "supa primordială" din gaze creată în 1958 de biochimistul american prof. Stanley Miller.

Ei au descoperit o mulţime de aminoacizi, aflaţi la baza vieţii, care pot fi legaţi pentru a crea proteine.

În 1953, prof. Miller a realizat celebrul experiment în care încerca să recreeze condiţiile atmosferice dinaintea apariţiei vieţii pe Terra, de acum circa 4 miliarde de ani.
Prin trimiterea unei scântei electrice într-un amestec de metan, amoniac, vapori de apă şi hidrogen a stimulat fulgerarea şi a generat câţiva amino acizi simpli şi alţi compuşi organici.

"Supa primordială" original nu conţinea însă suficiente substanţe chimice organice pentru a produce strucuturile complexe necesare vieţii.

Prof. Miller a adăugat atunci sulfit de hidrogen, un gaz toxic care miroase îngrozitor şi care este emis de vulcani. Noua "supă primordială" a fost pusă pe un raft şi catalogată la Universitatea Columbia din New York, însă nu a mai fost analizată. Profesorul Miller a adus aminte de ea de câteva ori, însă cercetătorii nu şi-au dat seama de importanţa ei decât în 2007.

Rezultatele analizei asupra "supei" au fost analizate acum cu tehnici moderne şi au fost publicate marţi în revista Proceedings of the National Academy of Sciences.

Ele au dezvăluit existenţa a numeroşi compuşi organici, incluzând 23 de amino acizi. Circa 20 de amino acizi, legaţi între ei în lanţuri, alcătuiesc proteinele care construiesc celulele şi toată maşinăria organică a fiinţelor vii.

Cercetătorii au reanalizat şi "supa" originală a lui Miller şi au descoperit mai mulţi amino acizi decât profesorul în 1953.

Descoperirea susţine teoria potrivit căreia vulcanii au avut un rol important în crearea vieţii. Erupţiile vulcanice sunt o sursă majoră de sulfit de hidrogen şi de fulgere şi erau foarte dese la începuturile Pământului.

sursa:www.relitatea.net